Saturday, August 1, 2009

Rusa..satu keperluan atau kehendak??

Sekarang aku tengah fenin memikirkan pasal rusa itu.
Rusa itu bukan sembarang rusa..
Rusa itu tidak boleh berkata-kata..
Tapi kebelakangan ini rusa itu asyik membuat aku naik angin..
Dah start banyak ragamnya..
Mogok agaknya..atau??



Dari satu..ke satu masalah..
haritu sudah aku operate jantungnya..
tidak cukup dgn itu..
aku operate juga paru2..
Nampak gayanya semacam rusa ini memberi satu mesej yang jelas agar dikorban sahaja.


Tapi..


Rusa itulah yang banyak berjasa kepada kami..
Rusa itulah yang menemukan kami..
Rus aitulah saksi percintaan kami..
Rusa itulah yang menjadi kenangan kami..
Walhal, Rusa itu jugalah yang menyenangkan kami dahulu di bumi UMP..


Sebab itulah aku terus menjadi rungsing..
pepatah ada mengatakan..


"ditelan mati mak, diluah mati bapak"


Secara fizikal Rusa itu tiada cacatnya..
atau hanya aku shj yang buta..
Tidak boleh susah sikit..
Hanya ingin bergaya..
Hanya nampak Gah..
Termakan dengan kata-kata ornag diluar sana..
Knp meraka ini memandang serong Rusa itu..
Adakah hodoh rupanya??..
Atau rusa ini telah membuatkan orang lain cemburu melihatnya??
adalah lebih elok sekiranya aku melabur duitku hanya sekali
sahaja untuk membetulkannya..


Tapi..
aku khuatir sekiranya
Rusa ini bertambah parah satu hari nanti..
Organnya juga sukar dicari..
malah sekiranya ada, harganya melambung tinggi..


Sampai kini aku masih memikirkan nasibnya..
Adakah aku harus mengejar nama..
gaya sahaja..


Rusa..oh..rusaku..
aku masih dalam dilema..
keperluan atau kehendak???

No comments:

Post a Comment