Saturday, November 27, 2010

Redha dgn ketentuan-Nya

Salam 1Malaysia..

Ketika ini aku sedang berkemas2 barangan keperluan utk melapor diri di tempat seterusnya. Tarikh lapor diri yg dicatit dlm surat terakhir diterima adalah serta-merta. Jadi, tiada alasan utk aku berlengah lagi. Sebelum pulang semula ke JB utk urusan terakhir, aku juga ade bertemu dgn PIC penempatan aku ini. Pertemuan aku yg lebih kepada permohonan pertukaran ke tempat berhampiran JB tidak dilayan sama sekali. Tanpa sama sekali melihat kepada surat permohonan, permintaan aku ditolak mentah2. Maka dgn hati paksa-rela yg memegang term "SAYA MENURUT PERINTAH", aku gagahkan juga mengisi borang permohonan waran perjalanan kakitangan kerajaan utk mendapatkan tiket flight free. Alang2 my wife masih cuti, aku mohon skli tiket utknya. Kita kn bijak. Dalam kekentalan hati PIC terbabit, die juga berpesan agar aku cuba memohon pertukaran mengikut prosedur melalui pengarah tempat bertugas setelah disahkan lantikan. Mungkin mengambil masa dlm 3 bulan.

Dengan hati yg cekal & redha dgn ketentuan-Nya, aku percaya semua yg ditentukan oleh-Nya ada hikmahnya. Aku akan cuba sahut cabaran ini walaupun terpaksa akan berjauhan dgn my wife. Semua ini aku percaya bersifat sementara.

No comments:

Post a Comment