Monday, November 29, 2010

Aku di Bumi MIRI

Salam 1Malaysia..

Berbekalkan iltizam yg tinggi & hati yg dipenuhi perasaan paksa-rela, aku turutkan juga utk melapor diri di ILP MIRI ; tempat transit secara pentadbiran sebelum ADTEC Bintulu dibuka sepenuhnya. Aku, my wife & rakan2 yg senasibku, telah selamat menjejakan kaki di BUMI MIRI pada tepat JAM 10:45 pagi. Penerbangan berlepas dari KLIA pada awal pagi & aku dihantar oleh Ibu serta adik2 aku. Alahmdulillah semua berjalan lancar. Kehadiran kami di Lapangan Terbang Miri bukanlah seperti yg dijangka. Jangkaan awal adalah terdapat wakil dari ILP Miri utk pick-up di sini, tetapi kami diberitahu yg kedatangan kami tidak diberitahui oleh pihak HQ. Oleh itu, oleh kerana rata2nya mempunyai nasib yg sama, kami berkongsi teksi utk sampai ke tempat yg masih asing bg kami iaitu ILP Miri.

Kehadiran kami disambut oleh pengarah ADTEC Bintulu yg masih segak & ensem (ayat bodek spy senang dpt sign utk pindah). Kami dibahagikan kepada beberapa buah rumah quarters & aku dpt sebuah rumah memandangkan cuma aku sorang jek yg bw pasangan. Blok Nilam Puri tingakt 2..Oklah tuh. X tinggi sgt.. Bermulah kehidupan aku sbg kakitangan kerajaan di bumi Miri ini.

* dekat dgn e-mart..Teringat kip-mart tampoi. Konsep yg sama.

No comments:

Post a Comment