Monday, April 12, 2010

Aku membuat lagak ngeri..

Salam 1Malaysia. Pehh.. Tajuk entry mmg x igt. Lagak ngeri tuh. takdelah ngeri sgt. Cuma perkara ini terjadi diluar dugaan. Kejadian ini berlaku ketika dalam perjalanan pulang ke rumah ibu dr rumah MIL JB. Aku bersama my wife menggunakan si Rusa utk pulang ke rumah ibu dgn jarak lebih kurang 60km. Aku nih mmg suka jalan lewat ptg. Malas nk jalan tgh2 perit matahari. So, lewat ptg kira reduplah. Dalam perjalanan balik tu, si Rusa elok saje. X de masalah. Aku mmg yakin lagi ngan kewibawaan si Rusa nih. Kami singgah sebentar di restoran Khamis iaitu terletak di Felda Sg Sayong. Wife aku nk belanja aku makan katanya. Kiranya Felda Sg sayong nih terletak dlm jarak 20km dr rumah Ibu. Aapabila selesai makan di Restoran Khamis berserta take away burger favourite my wife, aku start si Rusa nih ok jek. tp..tetiba bila aku switch ON lampu, Astaghfirullah..Lampu semua x nyala. Baik yg lampu spotlight, lampu headlamp & lampu belakang. Semua x hidup. Tapi nasib baik lampu brake & lampu signal still hidup. Jadi dgn memberanikan diri aku redah shj pandu terus si Rusa menuju ke Bandar Tenggara. Jam waktu itu menunjukkan pkl 8 mlm. kalo siapa yg dh biasa kt area jalan situ akan tahu betapa gelapnya jalan dari Sg Sayong menuju ke Simpang Felda Inas. Kt area tuh yg paling mencabar. Aku berhenti sekali sbb aku terlihat kelibat Lori besar belakang si Rusa. Lepas tuh aku meneruskan perjalanan menggunakan aplikasi "hazard signal light". Aku pandu bedasarkan teori agak2 dan berpandukan pengalaman. So cara yg paling selamat bg aku ialah menunda kereta lain yg agak slow. Alhamdulillah. kami sampai dgn selamat ke rumah Ibu.

My wife kelihatan agak ketakutan & x jadi nk makan burger tuh dlm si Rusa. Aku agak musykil ttg si Rusa nih. Aku dpt rasekan yg die ade perasaan. Dalam perjalanan sebelum kejadian aku ade ckp ttg kegusaran terhadap condition si Rusa ini. Pastu aku ade ckp gak kt my wife nk tukar si Rusa nih dlm waktu terdekat. Tetiba..amik ko..die wat hal..Rase bersalah plak nk trade si Rusa nih..

1 comment: