Thursday, April 22, 2010

Mereka masih lagi romantik spt dahulu..



Salam 1Malaysia. Kagum.. Aku cukup kagum melihat kebahagiaan yg ditonjolkan oleh mereka berdua. Walaupun di usia emas mereka masih lagi seperti org baru bercinta. Pergi "Honeymoon". Masih lagi saling ingat tarikh "anniversary" perkahwinan mereka. Malah pada setiap tahun mereka akan sambut anniversary perkahwinan di hotel2 yg agak ada kelas. Mmg romantik begitu.

Walaupun mereka berusia emas, mereka masih lagi dpt mengekalkan keromantisan hidup berumahtangga. Jarang sekali aku lihat mereka bertengkar hal-hal remeh. Malah tanpa segan silu masih lagi bermanja-manja dihadapan anak & menantu.



Baru-baru ini mereka baru pulang dari bercuti di Korea. Alhamdulillah..Meraka sihat & selamat. Aku selalu perhatikan apa yg mereka lakukan utk kekal romantis :

1. Akan solat berjemaah apabila bersama di rumah.
2. Berdoa bersama2 (walaupun doa dlm bhs melayu)
3. Tidak lupa utk makan bersama
4. Sentiasa wujudkan ruang percutian bersama

Itulah secara ringkas yg aku nmpk dari perlakuan mereka. Syukur, aku dikurniakan oleh Allah pasangan Ibu & Ayah yg dpt memberikan inspirasi & contoh terbaik buat kami.


No comments:

Post a Comment