Saturday, March 6, 2010

Deer wat hal lagi..


Salam 1Malaysia.Sesuatu yg berlaku pasti ada hikmahnya.Itulah prinsip yg aku sentiasa pegang selama ini.Pada hari ini, Sabtu,turn aku kena pergi keje. So spt biasalah aku akan bergerak awal pagi dari rumah. Cuma memula aku rs mcm nk tukar selera bw kete lain tp hati ini kuat spy bw jek si deer nih. So aku pn pandu lah spt biasa. Cuma aku dpt rasakan yg steering si deer nih agak kurang sedap beberapa hari ini. Aku cuma buat x tau jek maslah tuh.Sampai jek tempat keje, time aku nk lock si deer nih, aku terlihat tayar hadapan yg agak berkurangan angin. "Patutlah steering rs x beberapa sedap. Rupanya kurang angin sikit jek. nantilah balik keja aku singgah stesen minyak kasi pam sket", kata aku dlm hati.

Bile time nk balik pula, smpi shj kt tempat parking, aku sgtlah terkejut bila lihat tayar dh mmg kritikal kurang angin. Nmpk mcm ade angin sket. Memula aku sangka mesti bocor langgar paku. Aku terus memandunya pergi ke kedai tayar berdekatan tempat kerja. Bila buka jek tayar, aku lagilah terkejut bila melihat rupa2nya tayar aku dh tahap kritikal. Dh terkopak. Punyalah cantik dr pandangan belah luar. Bunganya pun masih tebal. Rupanya tayar tuh dh makan belah dlm. Apapun aku masih bersyukur kerana tiada kejadian buruk berlaku pada aku selama berulang-alik pergi ke tempat kerja. Nasib baik petunujk yg berlaku ketika si deer dlm keadaan pegun. Kalo tidak...entah lahh..kt manalah aku skang nih...

No comments:

Post a Comment