Tuesday, March 2, 2010

A Famosa Resort - Hotel Resort



Salam 1Malaysia. Entry kali ni adalah sambungan cerita ronda-ronda A Famosa Resort. Memandangkan kami dtg dr jauh, kami tlh memilih A Famosa Hotel Resort sbg tmpt penginapan. Dalam A Famosa Resort ini sbnrnya byk pilihan tmpt tinggal spt Hotel, Condotel, Apartment atau Banglo. Oleh sbb kami pergi berdua shj, kami memutuskan pilihan Hotel Resort ini sgt berbaloi. Sbnrnya aku tlh menempah bilik hotel dari awal lagi melalui internet memndangkn minggu berkenaan dikategori sbg "super peak day". So dgn pakej yg ditawarkan, aku rs mmg berbaloi sbb aku ambil semua pakej termasuk pas masuk tmn tema & bilik penginapan 2D/1N utk 2 org. So, selepas puas men"sun burn"kn diri, kami terus ke hotel utk check-in.


Tertera no bilik kami 2123 & sarapan pagi di Cowboy Town

Wife di dalam bilik hotel.

Tuala Cap A Famosa sblm aku guna.

Pakej masuk ke Cowboy Town & Animal World Safari




Selepas shj check-in, kami pun cari kedai makan yg berdekatan. kami keluar dari kwsn resort sbb merasakan tidak berbaloi jika lunch kt dlm sbb mahal sgt.So aku bw wife pegi makan kt gerai yg berdekatan terletak di luar resort. Kununnya nk try asam pedas melaka. Gerai mula2 yg kami singgah kehabisan makanan. Tp nasib menyebelahi kami sbb gerai yg kedua kami singgah masih terdapat lauk lagi. Maklum jelah dh pkl 3.00 ptg..Dapat jg aku try lauk ikan kembong masak asam pedas melaka. Mebeles gitu rasenya..Siap mkn terus menuju ke Bandar Masjid Tanah sbb nk tgk rmh sewa wife aku..(bersambung nnti)

No comments:

Post a Comment