Sunday, September 12, 2010

Die "pow" tuannya dulu..

Salam 1Malaysia..

Sekarang aku berada di rumah Bandar Tenggara. Seronok dpt beraya dgn ibu & ayah pula. Dalam tgh seronok2 tuh, aku sempat gak melihat keadaan kereta. Korang nk tau. tgh2 aku check kereta, aku terlihat..


Salah satu tayar kereta aku sudah menampakkan benangnya. Tayar belakang pulak tuh. nasib baik x terjadi ape2 pada aku & wife sbb "terbawa" laju kt highway arituh. Aku mmg x expect yg tayar kereta aku akan botak begini. Mmg ade plan nk tukar dlm bulan depan. Inagat sempat nk tunggu gaji bulan depan. Tp dh jadi cmni, terpaksalah gak tukar secepat mungkin. Dan bermula raya ketiga, kereta aku menjadi begini...


Terpaksalah berhari raya dgn menggunakan tayar sotong buat sementara. Kereta dh cantik. Berkilat. Nk tukar tp kedai x buka lg. Tambahan pula kejadian disedari pada hari ahad. Lg lah kedai byk yg x buka. Duit pula dh spend byk kt "angpow". nampak gaya kereta aku nih dh "pow" tuannya dululah gamaknya. Kalo dh pki tayar sotong tuh, mmg x berani lah aku nk jalan jauh. X berapa nk konfiden. Asyik nk tekan minyak jek kasi laju. Dh tertera kt stiker tayar spare tuh. Kelajuan maksima yg disyorkan 80km/j. Mane blh tahan...

No comments:

Post a Comment