Wednesday, September 1, 2010

Jom Makan - Restoran Abah Beriani House

Salam 1Malaysia..


Semalam kan cuti umum bersempena Hari Kemerdekaan. So, aku x terlepas dari berjalan2 menemani my wife & parentnya pergi ber'suping'. So utk mengelak dr terperangkap dlm kesesakan ribuan manusia, aku memilih utk membawa mereka ber'suping' di Danga City Mall (ex-Bestworld). Keluar dari rumah pon dh dekat pukul 3 petang & seharusnya terpaksalah kena berbuka di luar rumah.

Selepas ber'suping' sakan, dlm pukul 6 petang baru sibuk2 nk cari tempat berbuka. Aku x kesah sbb aku just driver jek. Kiranya, ikut jelah mana dorang nk pergi. Aku agak terperanjat sbb setahu aku mmg agak susah nk cari tempat berbuka time2 begitu ditambah lagi dgn cuti umum. Mmg rasenya kedai dh penuh di'book' oleh org ramai.

Rasenye byk juga pilihan kedai & restoran yg my wife cakap. Pergi sana penuh, pergi sini penuh, pergi situ penuh. Last2 Mak mantohak teringat ttg Restoran Abah Beriani House nih. Aku pon just bw jek menuju ke restoran berkenaan. Bila sampai jek, my wife & adiknya pergi ke kaunter utk pastikan tempat kosong. Owh nasib mmg menyebelahi kami. Still ada tempat kosong. Kami tempah 10 tempat duduk.

Owh..Restoran ini menyediakan buffet ramadhan. Satu kepala dewasa dikenakan RM17.00. Kiranya, tempat duduk kami diletakkan di bahagian luar kedai. Nasib baik cuaca elok. Menu makanannya semestinya Nasi Beryani. Lauk utama mmg byk pilihan. Daging lembu, ayam masak merah, & yg spesel (sbb nih yg plg aku suka) ada kambing. Kuih-muih manis pon disediakan. Air pon ada 4 pilihan.

Org jgn ler ckp. Mmg ramai & penuh semua meja. Berebut2 ambil makanan. Udah dinamakan buffet, semestilah kene amek bbyk. Kan udah dibayar. Rugi kalo mkn sket2. Hilang kejap prinsip diet. hehehehe. Secara overall, makanan kt sini ok cuma mmg ade nasi baryani saje. Servis pon ok.

* Thanks to Firdauz sbb sponsor makan untuk berbuka kali nih.

2 comments:

  1. first time makan kat sni pada 2may2011...hehe...mula2 ngat macam tmpat ni just biase2 je..tpi skali da pekena nasi beriyani gum aym masak merah kat sni...perhh...rase macam nak datang agy je....sedapp kutt.....nyum3

    ReplyDelete