Friday, February 5, 2010

5 generasi berhimpun..(kisah lalu)

Salam 1Malaysia.Tadi time nk clearkan memory card camera tetiba terjumpa gmbr2 time berkumpul arituh.Sebenarnya perhimpunan 5 generasi nih diadakan pada hari raya ke-3, 22 September 2009 yg lalu.Perhimpunan ini diadakan di Kampung Serom 11, Muar.Tujuan perhimpunan ini diadakan adalah utk mengeratkan silaturrahim antara sedara darah daging keturunan ini.Yelah.Kalau kirakan, aku hampir tidak mengenali salah silah keturunan aku.Yang aku tahu cuma moyang aku masih hidup.Tapi nenek aku telah kembali ke rahmatullah iaitu anak paling sulung dlm salah silah keturunan ini.Jadi penganjuran aktiviti ini mmg bagus & bertepatan utk memberi pendedahan kpd warga muda spt aku utk mengenali salah silah keturunan belah ayah aku ini.Kalau x kenal, mau bertumbuk sesama sedara sendiri apabila kt luar.SYABAS kepada penganjur.Semoga aktiviti ini dpt diteruskan pada masa hadapan agar kami warga belia dapat mengenali sedara-mara lagi....

Gambar moyang "Nyayi"yg diambil secara zoom in


Atok & nenek sedara yg masih hidup bersama "Nyayi"


Family sebelah aku dari Kulai


Family dari sebelah Air Tawar, Kota Tinggi.


Family campur dari ???(aku x igt la pulak)


Gambar Aku & Wife bersama "Nyayi"


Wife & ibu


"Paman"..Orang kuat penganjuran


Seperti biasa aktiviti Ngobrol a.k.a Borak kisah masing2


Aktiviti wajib..MAKAN


"Embah" bersama Cik Limah..
(kami singgah rumahnya dlm perjalanan balik)


Embah yg lain.Rumahnya terletak di pedalaman.
(Kami sinngah ODW jalan nk balik)

No comments:

Post a Comment