Thursday, February 18, 2010

Ronda2 bersama Waja

Salam 1Malaysia.hurmm.Dh x de idea nk dinukil kt sini.Otak kurang aktif time cuti2 gini.Just nk btau, cuti CNY nih, kami pergi ronda2 secara suka-suki.Banyak destinasi yg kami pergi tidak dirancang.Bangun tidur terus ckp kt wife nk pegi sana.

Time cuti-cuti inilah kami dpt mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan.(ayat skema beb..).Kami pergi melawat Nenek Wife yg terlantar di wad Hospital pakar Sultanah Fatimah, Muar.Alhamdulillah.X teruk mana pun sakitnya.Mukanya tampak ceria jek bila lihat kami dtg.Mcm2 bende yg die nk cerita kt kami.Sebenarnya kami juga ade merancang yg hendak balik ke kampung Bindu utk menziarahinya sebelum ini.Tapi kali ini terpaksa menziarahinya di hospital. Kesian To Edah.Cuma kami mampu titipkan doa agar dia cepat sembuh & cepat di discharge dr wad.

Kemudian, kami bermalam di rumah Pak Anjang di Bakri, Muar.Ini kali pertama kami pergi ke rumahnya sbb dia satu family baru je pindah ke sini.Dah lama kami janji nk dtg ke rmhnya.Tp baru kali nih kami sempat menjejaki kaki ke rumahnya.

Setelah bermlm di rumahnya, kami check-out pulang ke JB pd time tghari.Apa yg aku dapati ialah jalan menuju ke arah utara di Lebuhraya PLUS agak sibuk.Nasib baik aku menghala ke arah Selatan. Bile smpi JB jek aku pon merebahkan badan utk tidur (tidur ptg adlh amalam yg paling tidak digalakkan lbh2 lg dlm usaha diet).

Sekali lagi aku wat idea gile time bgn tidur (aku rs dh nk dekat pkl 6).Aku ckp kt wife.."jom kita ke KL mlm nih"..Pehh terkejut besar wife aku.Die terus tgk muka aku.Mula2 die igt aku mengigau siap ty kt aku berkali2.Aku ckp betul nih.Twrn hanya dtg skali jek.

Memulakan perjalanan dlm pkl 10 mlm (target nk elak traffic jam + dpt diskaun 20% sbb smpi lps pkl 12 mlm).hehehe.Bijak x aku..Kt KL pergi singgah rumah abang wife aku kt Subang Jaya atas permintaan MIL aku.Tidur kt situ.Best gak kt area aptment yg dieorg duduk sbb ade kolam renang.Cuma kwsn aptment die kurang diselenggara dgn baik.

No comments:

Post a Comment