Friday, July 2, 2010

Kejutan yg mmg terkejut.

Salam 1Malaysia. hurm. Abaikan shj tajuk entry terbabit. Entry kali ini berkenaan topik "kantoi". hehehe. Malang sungguh nasib my wife. Blh terkantoi plak time die nk wat jahat. Sape suruh kuar rumah x btau. Kan dh terkantoi. Malu sendiri. Lenkali btau ok sayang.

Cerita bermula apabila aku nk wat surprise kt my wife. Aku amik cuti half-day tanpa pengetahuannya. Maklum sajalah. Aku mmg suka wat surprise kt my wife. So spt biasa, aku x beri apa2 petanda yg aku akan balik ke rumah waktu lunch nnti. W/pun pd dasarnya, kami ber"YM" sblm itu, tp ttp x btau rancangan jahat aku itu. Hehehe

Aku pulang ke rumah selepas selesai solat jumaat di masjid berdekatan office. Jd, aku smpi di rumah dlm pkl 2.30 ptg. Apabila aku smpi, aku x syak ape2 lg. Lgpun secara kebiasaannya, aku mmg suka stay dulu dlm kete sementara menunggu my wife menanti di daun pintu. Tp pd kali ini agak berlainan. Aku tunggu dlm 10 minit tp my wife lgsg x kuar. Yg aku nmpk adalah, mak mantohak aku ada mengendap2 kepulangan aku dr tingkap rumah. So, aku amik keputusan utk masuk shj rumah.

Smpi di pintu rumah, aku terlihat muka mak mantohak aku berubah semacam ade bende yg x kene berlaku. Lantas die memberitahu yg my wife kuar menghantar kakaknya pergi ke tempat kerja. Aku hanya tersenyum. masuk ke bilik, tukar baju & keluar semula. Aku just btau mak mantohak yg aku hantar barang client.

Aku pon terus SMS wife. Berlakon skit. x tanye direct pon. Just ajak on9 utk ber"YM". Namun tiada respon. Rasenya 3 SMS aku tidak di jawabnya. Lg pon SMS yg aku hantar pon x de lgsg petanda yg aku dh balik ke rumah.

X lama kemudian, my wife telefon aku kembali. Die suh balik semual ke rumah. Aku bohong yg aku kt opis. Rupanya my wife wat panggilan apabila smpi di rumah. Aku pon balik la ke rumah. Sampai shj di rumah, kelihatan muka my wife pucat ketakutan. Takut aku marah kot. Tp nasib my wife cukup baik sbb time tuh mood aku mmg baik. Lalu my wife pon buka cerita apa yg berlaku...

My wife mmg rasa kurang senang kuar tanpa btau aku dulu. Tp kerana desakan kakaknya yg mmg kuat mendesak jika hendak sesuatu, my wife just follow jek utk hantarnya ke tempat kerja. Igt just hantar shj, tp ade benda lain plak yg die suruh, bayar bil & kete. Pd masa yg sama Hp tertinggal dlm kete ketika berurusan dlm bank. So bila terlihat 3 SMS dr aku, my wife mula mengesyaki semcm ade muslihat yg dilakukan oleh aku. Terus my wife balik & merasa lega bila mendapati kereta aku tiada di tempat parking. Apabila masuk shj rumah, mak mmberitahu yg aku ade blk sebentar td tp kuar semula berpakaian casual shj. Terus x senang duduk my wife bila mengetahui yg aku dh balik. So terus call aku..

Jadi aku nasihat kt my wife, lainkali jgn berani2 wat jahat kt suami. Kn dh kantoi. Malu sendiri nnti. Hehehehe

No comments:

Post a Comment