Friday, July 9, 2010

Pagi yg sgt ........

Salam 1Malaysia. Ade sesapa yg blh tlg isikan tempat kosong kt tajuk entry ni x? Nk letak perkataan ape yg sesuai? x pe. Kita dengar dulu cerita di bwh. Lepas dh faham dari cerita itu nnti, barulah sama2 kita fikirkan perkataan yg plg sesuai utk tajuk di atas.

Seperti biasa aku akan bertolak dari rumah utk ke tempat kerja dlm pukul 7.50 pagi. Perjalanan ke tempat kerja pd pagi ini ditemani oleh luvly wife kerana my wife nk guna kereta ke pejabat daerah berkenaan urusan pembancian yg dijalankan. Hujan yg renyai mengiringi kereta sepanjang jalan ke tempat kerja. Aku spt biasa menggunakan jalan senai - airport senai utk ke tempat kerja. 

Seperti biasa sekiranya cuaca kurang elok di pagi hari, jalan utama senai akan menjadi sibuk sedikit. Kedaan itu aku sudah maklum sejak dahulu lg. Mungkin betul kot teori yg aku guna pakai yg mana penunggang motosikal akan menggunakan kereta ketika hari hujan. Itu yg menyebabkan kesesakan sedikit berlaku di jalan senai itu.

Tp pagi td aku merasakan jalan biasa yg aku lalui saban hari mengalami kesesakan yg amat luar biasa. Pd waktu itu aku hanya ada lebih kurang 10 minit sblm aku dpt lateness. Kebiasaannya aku mmg sempat smpi sblm 8.20 pg. Tp kali ni aku terperangkap di dlm kesesakan lalulintas yg menyukarkan aku utk tiba "on time". Ketika di jalan masuk ke jalan menuju senai airport, aku terlihat seorang pegawai atasan polis lengkap beruniform berdiri tercegat di tepi jalan betul2 di simpang masuk mungkin sedang memerhatikan sesuatu.

Kemudian aku lihat terdapat seorang polis trafik sedang berdiri di tepi jalan tidak jauh dari kedudukan pegawai polis terbabit. Dari jauh mmg dh nmpk kesesakan lalulintas yg amat teruk. Dlm terperangkap kesesakan lalulintas, aku ternmpk beberapa kereta yg aku kenali & opismate aku sendiri. Terutama kereta bos aku *die pun lmbt gak arini. Kereta bergerak perlahan macam siput. Korang nk tau kenapa jalan sesak teruk?

Ini adalah angkara
.
.
.
.
.

.

Polis Trafik yg membuat sekatan jalanraya di pagi hari ketika orang lain sibuk bergegas ke tempat kerja.

Ade ke patut wat sekatan jalanraya ketika org sedang sibuk pergi kerja
Mmg x salah pun nk wat sekatan jalanraya tu. Tp timbang rasalah sedikit. Ikutlah kesesuaian waktu.
Yg aku perhati, polis trafik nih just tahan penunggang motosikal shj.
Akhirnya aku telah mencalarkan rekod bersih dgn datang lewat 4 minit pada pagi ini.

Syabas Polis sbb anda telah membantu mencalarkan reputasi aku sbg pekerja cemerlang.

No comments:

Post a Comment