Sunday, August 15, 2010

Aku di hujung minggu..

Salam 1Malaysia..

Hujung minggu ini adalah hujung minggu yg pertama dlm bulan Ramadhan. Rasenye x delah smpi beria nk shopping sakan utk berhari raya. Jauh lg nk ghayo yo pakcik oi. Sabar dulu. Lgpon entah laa, tetiba mood nk pergi shopping oleh my wife kali ini hilang entah ke mana. Seharusnya aku happy sbb dpt jimat sbb kali ni my wife x larat nk berjimba shopping + my wife skang lbh gemar dok umah. Ni baru betul pembawakan budak yg x suka bersosial x tentu hala..Hehehe. Jgn marah ye my wife..

Hujung minggu nih aku mengambil peluang utk hantar kereta kt bengkel feveret utk servis kereta yg dh On Time utk di servis. Owh terbang duit di situ $$$. Tukar minyak hitam, check itu, check ini. Bagus gak servis awal2 sbb kan time dh nk dekat raya konfem org berpusu2 hantar kereta nk servis. Kang bengkel dh penuh, susah nk cari masa plak. Lgpon kereta tuh mmg dijaga rapi oleh tuannya. Setakat nk jalan jauh, anytime boleh la dgn kereta nih. Hehehe..riak la pulok.

Hujung minggu ini juga kau berkesempatan membawa my wife utk pulang ke rumah ibu & ayah di Bandar Tenggara. Owh, akhirnya dapat gak aku berbuka puasa di rumah ibu. Sememangnya aku terlalu rindu masakan ibu. Aku lihat ibu & ayah kelihatan sihat walafiat. Hilang sekejap rindu aku kepada ibu & ayah. Ghupanya nenek pon ade kt umah. Dpt gak melepaskan rindu nk jumpa nenek yg rasenya hampir sebulan aku x berkesempatan utk menjenguknya. Maaf nenek.

Dan sehingga ke hari ini, aku berjaya utk tidak menjejakkan kaki ke mana2 bazar Ramadhan utk membeli juadah. Malah sehingga ke hari ini aku belum lagi berbuka puasa di restoran @ di gerai, dgn kata lain mmg aku suka berbuak kt umah laa..JIMAT..

* First time guna jalan Sengkang-Inas utk ke bandar tenggara secara illegal. Mmg dekat. Cuma 15minit jek perjalanan nk ke Bandar Tenggara dari Kulai. Cuma jalannya belum sempurna & berbukit bukau.

No comments:

Post a Comment