Sunday, August 29, 2010

Zakat Fitrah..

Salam 1Malaysia..


Alhamdulillah. Semalam aku dh pon tunaikan kewajipan memenuhi salah satu rukan islam. Aku telah membayar Zakat Fitrah bagi tahun 1431H nih. Tahun nih aku still bayar utk diri aku & my wife. Untuk negeri Johor darul Takzim, nilai zakat fitrah bagi satu kepala pada tahun ini ialah RM7.50 bersamaan nilai satu gantang beras (makanan asasi rakyat Malaysia & aku makan beras 5% hancur). Aku tunaikan zakat di Kompleks membeli belah Jusco Bukit Indah dihadapan Amil yg dilantik. Yelah, dlm tgh sibuk membuat persiapan menyambut syawal, terlihat plak ade kuanter zakat fitrah. Dgn ruang masa & kesempatan yg ada, aku gunakan utk membayar zakat fitrah.

Saya Sudah, Anda Bagaimana??

* Entry ini bukanlah bertujuan utk riak @ membangga diri. Tetapi lebih kpd peringatan kpd sesape yg terlupa @ tidak berkesempatan.

No comments:

Post a Comment