Monday, August 23, 2010

Aku yg bernasib baik

Salam 1Malaysia...

Semalam aku menemani my wife menyelesaikan saki baki kerja banci penduduk yg tarikh tamatnya sudah sampai ke kemuncaknya pd tgh mlm td. So, habis sudah kerja banci. Walaupun aku hanya sekadar membantu tanpa gaji, yg penting keselamatan my wife ttp aku utamakan. Lgpon aku mmg seronok sbb dpt mempelajari sikap penduduk Malaysia yg pelbagai..

Ketika dlm perjalanan pulang ke rumah, aku hampir2 terlibat dlm satu kemalangan. Kejadian ini berlaku betul2 di hadapan stesyen minyak Shell Kulai Besar arah selatan. Ada sebuah kereta Honda Accord Biru gelap tetiba masuk ke lane aku tanpa memberi isyarat masuk. Apalagi, aku terpaksa menekan brek kecemasan & cuba utk mengelak dr terlanggar keretanya. Udah laa kt belah kanan kereta aku nih ade divider. Mmg aku kuarkan semua skill kawalan memandu. Mmg hampir nk melanggar kereta tuh dn rasenya tinggal beberapa mm dr divider jln.

Sambil kawal stering kereta, sempat gak tekan hon. Sebelum tuh aku mmg dh bg high beam dr jauh kt kereta tuh sbb aku mmg nmpk cara die teragak2 nk masuk kt lane aku. Ruap2 mmg betul die nk masuk kt lane aku. Tp mmg time kete aku dh dekat bebetul kt sebelah kete die. Dh la buat salah. Wat muka x bersalah. Pastu mmg jelas aku nampak..(nih part yg aku paling benci)

DIE TGH GUNA HANDPHONE SAMBIL MEMANDU

Ishk. Nasib baik tgh bulan ramadhan. Tambahan plak teringat plak yg kt dlm porut my wife tuh lg. Kalo ikut hati mmg aku nk wat die ngan kete die suffer. Aku try gak kejar. Kete tu belok kanan, kalo tidak, aku akan pastikan yg ketenya akan terbabas. Lepas nih kalo aku nmpk kete tuh kt area Kulai, aku akan pastikan yg ketenya tidak terlepas.

WATCH OUT JD* 5*50.
You're WANTED

* Dh la nk dekat raya. Mau patah kaki gak kalo x de kete.

No comments:

Post a Comment