Monday, August 16, 2010

Baru betul..

Salam 1Malaysia..

Tertera peraturan penjualan petrol oleh KPDNHEP

Ingat x entry pasal stesen minyak wat hal tempohari (sini). Malam semalam aku tersinggah ke stesen minyak berkenaan kerana terasa kureng sedikit semasa pemanduan pulang dari Bandar Tenggara. Aku terasa yg tayar kereta kurang angin laa. Dengan tidak semena2nya aku tersinggah laa kt situ.

Bila aku check tekanan tayar, ok jek. Cuma angin kurang 1psi setiap tayar. Tmbh sket angin tuh. Lgpon my wife dh bising2 suh pam tayar dari siang td. Aku jek yg wat dek jek.

Lepas jek siap pam suma tayar, tetiba aku terlihat ke arah setiap pam minyak. Nmpk kereta x begitu byk kt stesen minyak terbabit. Kereta bernombor pendaftaran S'pore pon ada dlm 3 buah sedang mengisi minyak. Kali mata aku mmg yakain yg mata aku x salah. Ketiga2 buah kereta S'pore tuh mengisi minyak ron97 (pemegang berwarna hijau). Ada kemajuan. Aku dekatkan diri ngan pam minyak dan terlihat dgn jelas tertera peraturan pembelian minyak. Mcm ni baru betul. Berniaga dgn penuh etika. Kan menjaga harta negara juga menjadi tanggungjawab bersama utk dipertahankan. Tak gitu? Barulah betul penyaluran subsidi kpd yg berhak. Tp yg penting, aku x sempat pon report kt KPDNHEP. Hehehe

* Patutlah stesen minyak tuh x sibuk cm selalu. Kalo tidak, kenderaan S'pore mesti berpusu2 ke situ.



No comments:

Post a Comment