Wednesday, August 18, 2010

Ramadhan dan kerjaya

Salam 1Malaysia..

Sejak akhir2 nih, aku selalu memikirkan tahap kerjaya yg aku bina sekarang. Pernah juga aku bertanya kepada beberapa rakan sekerja aku ttg kerjaya ini pada masa 10 tahun akan datang. Entah la apa sebabnya. Nk kate x ade increment, rsnye baru jek dpt. Nk kate x de bonus, dpt gak awal tahun aritu. Nk kate environment keje, mmg best keje kt sini. Nk kate skop kerja, aku mmg minat keje nih. Apa sebenarnya yg aku nk kejarkan. Aku pon x tahu dgn jelas. Inilah yg dinamakan manusia. Tidak pernah cukup @ puas dgn apa yg ada pada dirinya. Agaknya sbb aku melihat kpd peluang utk mendapat kedudukan lebih baik kot. Yelah, aku kt sini kene fight ngan pekerja bangsa lain. Jadi mmg agak tipis lah kot. 10 tahun tuh...

Tup2..... Rupa2nya...Agaknya Allah mendengar kot rintihan keresahan hamba-Nya ini.

Kalo ade rezeki, aku ucapkan syukur & kalo disebaliknya, aku tetap redha.

* Sedikit info ttg kerjaya aku selama ini. Semuanya aku hadir diinterview dlm bualn ramadhan dari kerja pertama hinggalah kini. Dh 4 tahun aku bekerja bermula dari selepas tamat belajar. Adakah ini satu kebetulan? Inilah yg dinamakan rezeki Ramadhan buatku selama ini.

No comments:

Post a Comment