Tuesday, May 11, 2010

jalan-jalan ke DESARU



Salam 1Malaysia. Hurmm. Weekend yg lalu, aku berkesempatan utk ke area tempat peranginan yg terkenal di Johor iaitu Desaru. Kalo korang nk tau, sebenarnya aku rs mcm dh lame sgt x ke area desaru nih memandangkan sebelum nih aku pernah bersekolah di kwsn bandar penawar. Aku pergi ke Desaru ini tidak ditemani oleh my wife sbb die x blk minggu lalu. (x pe..lain kali) So aku pergi ke Desaru bersama family atas permintaan ibu.


( Pintu masuk utama lobby hotel )

Sebenarnya aku Desaru adalah utk turut serta menyibuk Hari Keluarga Sekolah ayah iaitu SK Taman Muhibbah. Family day ini diadakan di Lotus Desaru Beach Resort. Hotel di sini juga agak cantik & kawasan resort cukup besar. Blok hotel yg terdapat di sini terlalu byk. Rasenye dlm 15 blok kot. Fenin gak nk cari blok penginapan kami iaitu di blok J. Dh la smpi mlm. Pastu kt tengah2 blok hotel nih terdapat mini waterpark. Yg best kt mini waterpark ni ada tempurung kelapa & gelunsur air. Kira oklah dpt main air. Kalo dh bloknya byk, maka swimming pool pun mestilah byk & besar. Kt sini ada 2 swimming pool x termasuk mini waterpark tuh. Pergerakan kami di dalam kawasan resort ini dipermudah dgn adanya khidmat driver & shuttle (kereta kancil yg dipanjangkan).

Pantai Desaru

Extreme kancil Modified. konfem x lepas JPJ


Aku bermain air tempurung kelapa di mini waterpark


Aku & menara hotel


Tanaman bunga membentuk perkataan DESARU (x jelas sgt sbb x dijaga rapi)




1 comment: