Saturday, January 2, 2010

Memori: 1 Januari..

Salam 1 Malaysia buat semua.Amacam??Adakah anda semua sihat2 belaka??(gaya percakapan seorang guru terhadap anak muridnya).Seronok masuk tahun 2010??Ini bermaksud hanya tinggal 10 tahun shj lagi untuk ke arah wawasan 2020.Bernas sungguh idea Dr. M ini.Ada juga keinginan untuk memiliki pandangan jauh macam beliau.(tabik springg utk Dr.M)

Opsss..tersasar pula..Ini bukan kisah Dr. M daaa...Ini kisah hitam yang telah terjadi pada 1 Januari 2008..Untuk makluam semua, tanah jajahan Sultan Iskandar ini tidak mengambil cuti sempena tahun baru masihi..(negeri hujung benua asia ini hanya meraikan tahun baru hijrah..sungguh islamik kan negeri tumpah darahku)..So hanya terdapat beberapa syarikat yang tidak sedar diri menumpang di negeri ini sahaja mengisyhtiharkan cuti sempena tahun baru..(termasuklah tempat aku bekerja dahulu..opss nama syarikat terpaksa dirahsiakan atas menjaga nama baik si Kambing itu..)


Kejadian ini berlaku di area Sri Gading. Selepas penat ber'suppin tingkap' di Ayer hitam, menghala ke Batu Pahat. Tetiba.. seorang Makcik yg separuh abad umurnya dengan konfidennya melanggar sisi kiri kereta aku. Bayangkan straw minuman bos aku boleh terpatah time itu.(sungguh musykil betul aku sampai sekrg knp straw plastik blh patah time tu).Boleh ke die beri alasan, "MAKCIK DH BERI SIGNAL KANAN UTK KELUAR SIMPANG" (dgn muka konfiden dn tak bersalah plak tuh).Bengong sungguh makcik tu.mcm x tau undang2 jalanraya agaknya.Manalah kita akan nampak signal nya tuh kalo kita dari arah kiri die..Betul x?? Kemudian terpaksalah aku pergi ke balai Trafik BP utk buat report.dn dari report mmg terang, aku tidak bersalah dan makcik tuh yg bersalah.maka die terpaksalah menanggung kerugian kereta aku..

Itulah kisah aku di 1 januari..Udah 2 tahun peristiwa itu berlalu..dan kereta aku terus sihat dn terus menabur jasa baktinya kepada aku di bumi UPSI ini..

No comments:

Post a Comment