Saturday, January 30, 2010

Tetiba aku ternampak.



Salam 1Malaysia.Opss..sebelum terlupa...Selamat Hari Thaipusam buat penganut Hindu di luar sana. Semoga Malaysia akan terus aman dan harmoni sentiasa. Hari ini, aku nk just nk mengomel ttg ape yg aku lihat dan rasakan sebelum ini. Seperti biasa, jalan utama senai airport akan mengalami keadaan jammed yg agak teruk ketika waktu kemuncak orang ramai pulang dari kerja.Tmbhn lg terdapat byk kwsn industri di Senai ini menggunakan jalan yg sama.Pendek kata, inilah laluan tunggal bg kwsn industri senai.Maka aku tidak terkecuali dari menggunakan jalan ini utk pulang ke rumah FIL.Dalam tengah layan traffic jammed(buat2 muka sabar), tetiba aku ternampak satu makhluk seperti *kala jengking menjalar di atas jalan yg sama.Aku pun mulalah terfikir mcm2 ttg binatang nih.Mcmane lak die blh terlepas kt jalan raya time kemuncak nih.Korang pn mesti tau kelajuan binatang tuh kn?Pastu aku tgk drivernye buat muka slumber tanpa rs bersalah.Dah tu aku sempat menjeling kt binatang tuh.sbb aku nk tgk die ade byr cukai jalan x?Nampak mcm x de.Nih yg aku musykil.Ade sesape blh jwb x?Bintang tuh sebernarnya blh berada di jalan raya @ tidak?Sbb kebelakangan nih, aku lihat byk sgt binatang nih menjalar kt jalan raya.X kira waktu.Patutnya x payahlh nk menyibuk dlm waktu puncak.Dah lah bw slow.Amik space jln lagi tuh.Dahlah buat muka x bersalah.Itu belum lagi kira lori angkat barangan yg menyibuk time waktu puncak.Dahlh penut dgn muatan.Pastu ade hati lg tu nk cilok mencilok.

*P/S : Binatang kala jengking tuh = jentolak = Brodozer

No comments:

Post a Comment