Thursday, January 28, 2010

Urusan Seri Paduka Baginda

Salam 1Malaysia.Saje jek wat entry pasal urusan seri paduka baginda.Kalo korang perasan, setiap sampul surat yg berkaitan kerajaan akan tertera urusan seri paduka baginda pada bahagian atas.Sebenarnya aku nk cerita kt sini, semalam time aku balik kerja, aku terlihat sampul surat yg tertera perkataan tersebut.Lalu aku pon terus melihat nama penerima surat tersebut.Alangkah terkejutnya aku apabila tertera nama aku sendiri.Kecut gak tengok surat tu.manalah tau surat saman dari PTPTPu.Hehehe

Sekali aku buka sampul surat,aku lihat byk pula surat dalam sampul surat tu.Mula2 aku tgk ade surat rasmi SPA warna biru.Lepas tu ade surat rasmi dari JPA dan disertakan borang2nya.Mula2 penerimaan aku terhadap pembacaan surat itu, membuatkan aku geli hati dan tersenyum sendiri.Korang nk tau x? Kt sini aku ade print screen tawaran peperiksaan SPA dari website...




Aku terpilih utk menjalani peperiksaan Program Pusat Penilaian Pertahanan Awam (PPPA) unutk jawatan Pegawai Pertahanan Awam KP41.Seingat aku, aku lulus dalam peperiksaan Skim 14 SPA pada tahun 2007.Pehh dah lama tau x?

Yang aku ketawa + senyum sorang2 sebab requirement utk pemeriksaan fizikal dan kecergasan yg aku rasakan aku tersgtlah mampu buat.




BMI aku konfem lebih 30.Pastu aku kan pemakai cermin mata yg tegar.So requirement jarak penglihatan 6/9 tuh agak mustahil laa..lagi satu yg aku ketawa terbahak-bahak ialah utk larian 2.4km dibawah 20minit..peh mau aku pancit.Dah lama x bersenam..Wife ajak jogging pon aku mampu berjalan jek.My wife steady jek jogging.

Cuma aku x kan mengalah sebelum berperang jalani ujian tuh.Cuma yg aku pelik kenapa pihak SPA buat waktu bekerja utk ujian sebegini?Aku yg mempunyai komitmen kerja yg tinggi pastinya terpaksa mengambil cuti dan jarak perjalanan dari JB ke KL yg pastinya melibatkan kos yg agak tinggi.Cuma aku x tau nk cakap ape kt bos.Lagi2 time gini la pulak ade byk koje..

2 comments:

  1. salam,
    bob..pegi x ujian JPA nie? huhu~
    kalo pegi..wish u all the best...
    orait2..x bgtau sesape..hihi~

    ReplyDelete
  2. salam bos..ape cite..lulus ke ujian nya?

    ReplyDelete